Ako sme Slovensko priblížili svetu

Sociálne siete oficiálneho turistického portálu Slovakia.travel sa dostali do bodu, keď potrebovali nový impulz. S klientom sme sa dohodli, že pomôžeme rozprúdiť cestovný ruch v našej domovine. A to tak, že zvesti o prírodných a kultúrnych krásach Slovenska rozhlásime po celom svete sociálnych sietí.


 Slovakia.travel, zoznámte sa

Predstavte si klienta s ľúbezným poslaním, ktorému chcete z celého srdca pomôcť. Presne to je Slovakia.travel, oficiálny turistický portál na podporu cestovného ruchu v správe Ministerstva dopravy a výstavby SR. Jeho úlohou je poskytovať informácie pre potenciálnych návštevníkov a ich motivácia k cestovaniu na Slovensko.

 

Tŕň v päte alebo s čím sme pomohli

Po spolupráci s minulou agentúrou mal profil na Facebooku veľký počet nakúpených a nečinných fanúšikov. Naším cieľom bolo získať aktívne publikum na 8 zahraničných trhoch (USA, Veľká Británia, Izrael, Rusko, Rakúsko, Nemecko, Česko a Maďarsko), a to pre Facebook i Instagram. Zároveň bolo treba zvýšiť povedomie o krajine a všetkých presvedčiť, že Slovensko je dobrý nápad. Dostali sme na to 2 mesiace

 

Najskôr stratégia, potom zábava

Prvým krokom bolo vytvorenie obsahovej stratégie, ktorú bude môcť klient využívať aj po ukončení spolupráce. Na oboch komunikačných kanáloch sme Slovensko profilovali ako masovým turizmom neobjavený skvost. Príspevky na Facebooku sme tvorili tak, aby pokryli jednotlivé fázy rozhodovacieho procesu. Mysleli sme na ľudí, ktorí hľadajú ideálnu destináciu na cestovanie a aj na tých, ktorí Slovensko už navštívili. Zakomponovali sme sociálne siete ako dôležitý prvok do celkovej marketingovej stratégie. 

Tvoriť príspevky je pekné, ale to nestačí. Preto sme najväčší dôraz kládli na community management. Slovakia.travel vystupoval ako dobrý kamarát“ priamo zo Slovenska. Dal zaujímavé tipy, poradil, odporučil aktuálne akcie a veľa chválil.

Fungovalo to?

Ohromne. Potvrdili sme si, že na ľudí platí láskavosť, nie chladnokrvnosť. Lákavý obsah a náš záujem o ľudí ich podnietili komunikovať, zdieľať, spomínať, snívať a plánovať.

 

Čo na to klient?

Vďaka PROFICIU sme sa v zahraničí stali známejší a komunikatívnejší. Chceli sme byť ľuďom bližšie a vyšlo to.” 

 

Tak zavŕšil splnenie našej misie štátny radca pre marketing a propagáciu Marián Ondrišík.

Čísla na Facebooku hovoria jasne:

  • Priemerný počet reakcií na príspevok (reakcie, komentáre 
  • a zdieľanie) bol 3 259. Nie všetky príspevky boli promované, takže mediánová hodnota je 1 969. V porovnaní s predchádzajúcimi 2 mesiacmi v klientovej správe bol priemerný počet reakcií 87, mediánová hodnota 67.
  • Nárast počtu fanúšikov za 2 mesiace bez platenej kampane na zber sa vyšplhal na 1 347.
  • V porovnaní s predchádzajúcimi dvomi mesiacmi v klientovej správe sa zvýšil dosah príspevkov o 85 %.

 

 

 

 

Z utlmeného profilu sa za 2 mesiace stalo miesto hemžiace sa reakciami a komentármi:

  • Priemerný počet reakcií v našej správe za mesiac: 54 832
  • Priemerný počet reakcií v klientovej správe za mesiac: 2 152

A výsledky na Instagrame:

  • Počet sledovateľov narástol za 2 mesiace o 1 733.
  • Dosah príspevkov sa vyšplhal až na 1 955 425 unikátnych followerov.
  • Počet impresií (všetkých videní) príspevkov dosiahol 2 221 780.

 

 

 

Kvalitná podpora ako pevný pilier

Aby sa príspevky dostali k čo najväčšiemu počtu ľudí, treba ich systematicky promovať na Facebooku aj na Instagrame. Stanovené rozpočty nám dovoľovali eurá presúvať podľa úspešnosti príspevku či danej kampane. Celkovo sa nám podarilo pomocou platenej inzercie zasiahnuť 394 942 užívateľov na Facebooku a 655 782 užívateľov na Instagrame.

Cena za reakciu na príspevok na Facebooku bola 0,05 € a na Instagrame 0,01 €. Cena na Instagrame je nižšia, pretože na tejto platforme dochádza vo všeobecnosti k vyššej miere reakcií na príspevok ako na Facebooku.

Objavte Slovensko skôr než…

 

Ako ďalšiu formu podpory sme zvolili brandové kampane s kombináciou kampaňových kreatív. Využili sme účel Zvýšenie povedomia značky, aby sme mohli vyhodnocovať metriku Nárast zapamätania si značky. Touto formou kampane sa nám podarilo za 2 mesiace zasiahnuť viac ako 1 000 000 unikátnych užívateľov zo všetkých cieľových krajín. Pričom odhadovaný nárast zapamätania si značky dosiahol úroveň 72-tisíc užívateľov.

 

 

Použili sme na to lokalizované carousel inzeráty, ktoré zobrazovali špecifické dominanty, charakteristické prírodné javy a zvieratá. Chceli sme poukázať na exkluzivitu Slovenska ako turistickej destinácie, a tak sa inzeráty niesli v duchu Objav Slovensko skôr než davy turistov.

Keď to zhrnieme, vďaka platenej inzercii na Facebooku sme získali:

  • Nárast o 1,9 milióna oslovených užívateľov,
  • ktorí zanechali pri príspevkoch viac ako 343-tisíc reakcií.

 

 

PPC kampane na mieru

Na želanie klienta sme spustili v piatich krajinách PPC kampane – v Česku, Maďarsku, Poľsku, Nemecku a Rakúsku. Vo vyhľadávaní sme cielili na ľudí, ktorí hľadali všeobecné informácie spojené s dovolenkou a rekreáciou a aj na konkrétne pamiatky a turistické atrakcie. Cielili sme hlavne na prvé pozície. Vďaka kvalitnej analýze kľúčových slov a pravidelnej optimalizácii sa nám podarilo privádzať na web omnoho kvalitnejšiu návštevnosť než v čase, keď sme účty nespravovali.

Pocit z milej a vydarenej spolupráce nás doteraz hreje pri srdci. A aj reakcia klienta bola opäť pozitívna:

PROFICIO nám pomohlo stať sa obľúbenejšími na domácom trhu aj na trhoch okolitých krajín.”

Zelené zvýraznenie ukazuje relevantnejšiu návštevnosť z kampaní počas našej správy

 

 


Milan Sedláček

Milan je accountom pre našich slovenských klientov. Ak ho nenájdeš v kancelárii, pláva či jazdí slovenskou krajinou. Je totiž vášnivý triatlonista, ale aj folklorista.

Radi uvidíme medzi našimi spokojnými klientmi aj vás