Ako sme z Moravy doleteli na Letisko Bratislava

Cieľ kampane bol jasný: ​„Chceme, aby si ľudia na Morave zvykli, že sa oplatí sledovať ponuku letov z Bratislavy a že cestovanie z menšieho a blízkeho letiska prináša úsporu času.” A o pár mesiacov neskôr sme si mohli povedať: máme splnené!


Kam to bude?

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave je najväčším slovenským letiskom. V roku 2017 odbavilo
1 942 069 cestujúcich a zaznamenalo viac ako 27 000 pohybov lietadiel. Ponúka cestujúcim spojenie do tradičných európskych metropol, Stredomoria, na Blízky Východ aj do severnej Afriky.

Zadanie sme odbavili pekne postupne

Cieľom kampane bolo osloviť cestujúcich z Moravy lietajúcich na predĺžené víkendy a dovolenky bez cestovky. Potrebovali sme ich uistiť v tom, že lietanie z Bratislavy je pohodlné, k letisku sa jednoducho dopravia a nemusia riešiť jazykovú bariéru.

Navrhli sme kombináciu online a offline médií, aby sme urobili veľmi dobrý zásah s efektívnou frekvenciou a dosiahli stanovené ciele. Kampaň sme načasovali s ohľadom na priebeh sezóny a rozložili ju tak, aby mala správa najväčší vplyv na rozhodovanie v čase, keď ľudia začínajú nakupovať letenky.

médiaplán kampaně

Bannery sme spustili v PPCRTB. Konkrétne sme využili 

  • Sklik, 
  • Google Ads, 
  • Adform,
  • Facebook. 

Hlavným cieľom bola návšteva microsite, ktorú sme pre túto kampaň navrhli.

microsite bts

Využili sme tiež PR články v lokálnych, ale aj celoštátnych médiách. Témou sa zaoberal napr. Blesk.cz alebo Aktuality.sk. Brněnský deník a MF DNES zverejnili článok aj v tlačenom vydaní.

zmínky v tištěných médiích

Vieme robiť aj offline

Lokálne kampane sa priam ponúkajú ku komplexnému poňatiu a využitiu offline kanálov, pričom by rozpočet nemusel byť extrémne vysoký. Internetovú komunikáciu podporili bilbordy v okolí Brna. Vytypovali sme vhodné plochy z pohľadu zásahu a smeru, ktorým sa ľudia pohybujú. 

billboard reklamní plocha

V priebehu kampane sme komunikáciu ešte obohatili o polepy električiek, ktoré jazdili na frekventovaných brnianskych linkách.

polep tramvaje

V rámci kampane sme naplánovali tlačovú konferenciu, na ktorú sme pozvali hlavné média. Všetky prejavili záujem aspoň o tlačovú správu. Najväčší priestor tlačovej konferencii venovala Česká televízia. 

Využili jsme aj rádio. Zvolili sme Krokodýl, ktorý má na Morave najvyššiu počúvanosť. Spot bežal 2 týždne. Prvý týždeň sme naplánovali na začiatok kampane, aby nám pomohol rýchlo zasiahnuť veľké množstvo ľudí a podporiť ostatné komunikačné kanály. Cieľom bolo zvýšiť citlivosť ľudí na našu správu. 

Druhý týždeň bol naplánovaný na vrchol kampane, aby sme v jednom týždni maximálne zasiahli cieľové publikum vo všetkých médiách. 

Nakúpte lietadlá, ľudia chcú lietať!

Vhodne zvolený marketingový mix priniesol ovocie. V porovnaní s neplatenou návštevnosťou bol medziročný nárast takmer o 50 %. V Juhomoravskom kraji vzrástla dokonca o  104 %.

casual impact

Najväčším úspechom bolo značné navýšenie počtu cestujúcich. ​„Od začiatku roka do konca októbra sme odbavili 2 011 927 cestujúcich na prílete a odlete. Je to o 18 % viac ako pred rokom v rovnakom období. Už teraz je zrejmé, že Letisko Bratislava dosiahne tento rok pravdepodobne najvyšší počet odbavených cestujúcich v histórii,“ uviedol Jozef Pojedinec, predseda predstavenstva Letiska Bratislava v článku pre Airways.cz.

Sladká bodka na konci roku

Príliv Moravanov nakoniec naozaj prispel k tomu, že sa rok 2018 stal najúspešnejším. ​„V celej doterajšej histórii letiska sa podarilo dosiahnuť dvojmiliónovú hranicu len dvakrát – v rokoch 2007 a 2008. A v roku 2018 sme ju nielen opäť dosiahli, ale navyše s počtom takmer 2,3 milióna cestujúcich výrazne prekonali,“ dodal Pojedinec v článku pre Blesk.cz.

infografika bratislava letiště

 

Koľko to všetko stálo?

 


Account projektu: Dominik Neckař
Dominik vedie display tým PROFICIA. Vymýšľa digitálne stratégie a stará se o plánovanie brandových kampaní kľúčových klientov.