Marketing a reklama na Facebooku

Facebook je fenoménom poslednej doby.

  • Oslovujete viac než 50 % českej online populácie.
  • Využijete pokročilé možnosti cielenia a segmentácie.
  • Nakúpite reklamu relatívne lacno, v porovnaní s inými médiami.
  • Máte priestor pre kreativitu a tvorivé myslenie pri komunikácii.
  • Presne zmeriate prínos a privedenú návštevnosť.

Facebook kampane  

S čím pomáhame:

  • správa firemného profilu od vytvorenia po komunikáciu,
  • vytvorenie, spustenie a vyhodnotenie reklamných kampaní,
  • integrácia sociálnych sieti do marketingu spoločnosti.

Obsahová stratégia

Cieľom je získať dlhodobo kvalitnú návštevnosť a vďaka príspevkom osloviť čo najviac ľudí. Na nich totiž závisí, či sa príspevky budú šíriť alebo nie. Obsah musí pomôcť, zaujať, potešiť, pobaviť alebo šokovať.

Správa profilu

Snažíme sa o kvalitný profil s kreatívnymi príspevkami od správ po fotky s videami. Chceme vyvolať interakciu fanúšikov. Z profilu sa často stáva zákaznícka starostlivosť, kedy je potrebné reagovať na otázky, či pripomienky, s prezákazníckym cítením.

Facebook kampane

Platená propagácia má niekoľko foriem, na ich zdokonaľovaní a rozšírení Facebook neustále pracuje.

Reklamné pozície

Môžete platiť za „preklik“ (PPC) alebo za tisíc zobrazení (CPT). Zacieliť návštevnosť z kampane môžete na firemnú Facebook stránku alebo priamo na web.
Zdvihnúť zásah informácie môžu sponzorované a propagované príspevky. Zatiaľ čo sponzorované príspevky fungujú podobne ako reklama s tým, že ich obsahom je práve Váš príspevok. U propagovaných príspevkov si priplatíte za to, že Facebook Váš príspevok zobrazí viac ľuďom, než by tomu bolo za normálnych okolností.

Odporúčania

Facebook má svoje špecifiká a pre maximalizáciu využitia je dobré, rešpektovať nasledujúce pravidlá.

  1. Označkovat odkazy a adresy tak, aby sa dalo pracovať so zdrojmi návštevnosti.
  2. Vyhodnocovať návštevnosť z Facebooku v Google Analytics a porovnávať správanie užívateľov s inými zdrojmi návštevnosti.
  3. Vyberať dobre cieľové publikum a využívať pokročilé možnosti segmentácie na základe lokality, pohlavia, veku a záujmu.
  4. Testovať rôzne reklamy (predovšetkým obrázky), porovnávať ich výsledky a mať viac než jednu reklamu, ktorá sa skoro opozerá.
  5. Zakomponovať do reklamy značku, benefit a využitie pre zákazníkam s relevantnou výzvou k akcii.