Viete, ako firmu prezentovať na LinkedIn? Máme pre vás pár tipov

LinkedIn môžeme bez servítky považovať za najpopulárnejšiu profesnú sieť na svete. Počet užívateľov presahuje 590 miliónov a každú sekundu pribudnú 2 ďalší. Na Slovensku používa LinkedIn viac ako 570-tisíc užívateľov. Prečo má zmysel založiť si firemný profil, a ako z neho vyťažiť čo najviac?

Víte, jak firmu prezentovat na LinkedInu? Máme pro vás pár tipů
Víte, jak firmu prezentovat na LinkedInu? Máme pro vás pár tipů

LinkedIn môžeme bez servítky považovať za najpopulárnejšiu profesnú sieť na svete. Počet užívateľov presahuje 590 miliónov a každú sekundu pribudnú 2 ďalší. Na Slovensku používa LinkedIn viac ako 570-tisíc užívateľov. Prečo má zmysel založiť si firemný profil, a ako z neho vyťažiť čo najviac? 

LinkedIn pieskovisko nie je pre deti

Na Facebook sa chodíme baviť, na Instagrame čerpáme inšpiráciu a obdivujeme dokonalé fotografie. Hlavnou úlohou LinkedInu nie je zábava, ale prezentácia. A to nielen vás ako profesionála vo svojom odbore, ale aj celej firmy. Je to ideálne miesto na získavanie zamestnancov, nadväzovanie nových kontaktov a publikovanie odborných článkov.

HR špecialisti, riaditelia firiem alebo recruiteri – nájdete tam celú biznisovú vrchnosť. Máloktorého manažéra uvidíte, ako si číta články na Facebooku alebo scrolluje Instagram. Ak práve nie je na Twitteri, nájdete ho na LinkedIne. Dobre vedený profil bude preto vaším želiezkom v ohni B2B biznisu. Je to najväčšia profesná sieť na svete, a tak nečudo, že ho do svojich B2B stratégií zaraďuje 78 % firem.

Firemný profil je vaša vizitka, venujte mu čas

Aký je recept na dobrý profil? Suroviny sú jasné. Budete potrebovať logo, pár kvalitných fotografií a zrelé texty. Následne stačí dodržať postup:

  • Začnite s krájaním – nachystajte si pár fotiek, ktoré vystihujú vašu spoločnosť a orežte ich na slížiky s rozmerom 646 × 220 px.
  • Upečte texty – buďte struční, jasní a zrozumiteľní. Vytiahnite z rúry nadýchaný odstavec o tom, čo viete, v čom ste jedineční, aké úspechy máte za sebou a v čom dokážete pomôcť vašim klientom.
  • Servírujte viac druhov omáčok – ak chcete vyzdvihnúť niečo z vašich služieb či referencií, použite produktovú stránku. Vyberajte však uvážlivo, môžete ich použiť len 10.
  • Aby chutilo čo najviac ľuďom – zvážte jazyk, ktorý budete používať. Ak pôsobite na Slovensku a neplánujete smerovať do zahraničia, zvoľte slovenčinu.
  • Vytvorte priestor aj pre ostatných kuchárov – ak do firmy naberáte nových zamestnancov alebo o tom do budúcnosti uvažujete, určite si vytvorte záložku Kariéra. 
  • Čerpajte inšpiráciu na nové recepty – prepojte sa so skupinami, ktoré sú pre vás zaujímavé. Buďte v nich aktívni, diskutujte a ukážte, že ste expert v odbore.
  • Zamiešajte aj SEO – správnym výberom kľúčových slov zvýšite pravdepodobnosť, že budete vidieť. V sekcii Špeciálne informácie máte 256 znakov na to, aby ste zvolili tie najrelevantnejšie.
LinkedIn_ano a ne
Úvodná fotka napovie veľa. Dajte si preto pozor, aby nebola bezhlavá. :)

Obsah je kráľ a platí to aj na LinkedIne

Aby ste svojím profilom zaujali, musíte publikovať vhodný obsah. Vytvorte obsahovú stratégiu, v ktorej si jasne stanovíte, na koho chcete cieliť. Zamerajte sa na záujmy svojich zákazníkov a ponúknite im odpovede na otázky, ktoré ich zaujímajú. Používajte vhodne zvolené kľúčové slová, publikujte články, videá, tipy. Buďte skrátka vidieť. Pre pravidelnú distribúciu skvele poslúži LinkedIn Publisher. LinkedIn totiž nie je pasívna sieť bez pravidiel, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Tak ako napríklad Facebook, pracuje aj LinkedIn na základe určitého algoritmu. Pri obsahu skúma relevanciu so záujmami užívateľov a nastavením profilu. Nezobrazí teda článok automaticky každému vášmu followerovi. LinkedIn vyhodnocuje, ako často užívatelia navštevujú váš profil, komentujú a lajkujú príspevky alebo dokonca to, či publikujte v správny čas. Zapíšte si preto do kalendárov utorok, stredu a štvrtok v čase do 8. hodiny ráno, cez poludnie a večer po 18. hodine. Nezabudnite príspevky optimalizovať pre mobilné zariadenia. Túto sieť z mobilu navštevuje viac ako 60 % užívateľov. Algoritmus uprednostňuje príspevky, pod ktorými je komentár. Zároveň nemá v obľube externé odkazy priamo v príspevku. Zabite dve muchy jednou ranou. Vytvorte unikátny príspevok priamo na LinkedIne a odkaz umiestnite podeň do komentára.

Zamestnanci sú tvárou vašej firmy, využite to

Kto iný by mal šíriť váš obsah ako zamestnanci? Požiadajte ich, aby si v profile vyplnili, že pre vás pracujú. Snažte sa, aby mali chuť s firmou čo najviac participovať. Zdieľaním článkov a obsahu rozšíria povedomie o vašej firme aj medzi svoje spojenia. Tam môžu byť aj potenciálni klienti alebo ľudia, ktorí sa stanú vašimi followermi. Vytvorením pekného profilu sa práca nekončí. Úspech na LinkedIne znamená čas a drinu. Zdieľajte obsah pravidelne a tak často, aby na vás ľudia nezabudli. Organické zdieľanie cez zamestnancov a followerov je začiatok. Aby ste obsah dostali k čo najviac ľuďom, je dôležité komunikovať so svojím publikom. Pýtajte, odpovedajte, skrátka, rozprávajte sa spolu.Zaměstnanci na LinkedInu

Keď organický dosah nestačí

Príspevky môžete podporiť aj platenou propagáciou. Touto stratégiou oslovíte nové publiká, ku ktorým by ste sa možno nedostali. Ponúkajú sa filtre cielenia podľa spoločností, miesta aj odboru, takže sa váš obsah dostane presne tam, kam chcete. A ak vo svojej firme pracujete s e-mailingom, nebojte sa doň zahrnúť aj LinkedIn. Môžete využiť niekoľko foriem dynamických reklám – klasický sponzorovaný obsah, personalizované správy v Inboxe (tzv. InMail) alebo textové reklamy. Platíte za CPM, CPC alebo v prípade sponzorovanej správy za prečítanie (CPS). Veľkou výhodou sponzorovaného obsahu na LinkedIne je možnosť veľmi presného zacielenia. Má to však jeden háčik – reklamy sú zatiaľ naozaj drahé. Napíšte nám do komentárov, ak vás reklamné formáty na tejto sieti zaujímajú detailnejšie a možno na túto tému vznikne samostatný článok.

Bez práce nie sú koláče

Každý z nás sa chce obklopovať tými najlepšími a platí to aj na LinkedIne. Aby ste takí boli, musíte byť aktívni a ponúkať kvalitný a relevantný obsah.

Skúste sa na chvíľu vžiť do vašich zákazníkov a dívať sa ich očami. Čo ich zaujíma? S čím im môžete poradiť? Prečo by si mali vybrať práve vás? Začnite postupne budovať obraz vašej firmy. Buďte trpezliví a stále majte chuť posúvať vpred nielen seba, ale aj vašich sledujúcich.

28. 01. 2020