Aké banery vytvárať pre reklamy na Facebooku

Požiadavky na banery pre facebookovú reklamu sa v určitých ohľadoch podstatne líšia od ostatných reklamných systémov. Reklamy sú totiž sprevádzané textovými popismi, a preto je množstvo textu v obrázkoch obmedzené. Text by mal zaberať maximálne 20 % plochy obrázku. Ak bude zaberať väčšiu plochu, Facebook bude reklamu znevýhodňovať.

Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku
Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku

Požiadavky na banery pre facebookovú reklamu sa v určitých ohľadoch podstatne líšia od ostatných reklamných systémov. Reklamy sú totiž sprevádzané textovými popismi, a preto je množstvo textu v obrázkoch obmedzené. Text by mal zaberať maximálne 20 % plochy obrázku. Ak bude zaberať väčšiu plochu, Facebook bude reklamu znevýhodňovať.

Overenie splnenia podmienok

Každý obrázok, ktorý chcete použiť na reklamu či promovaný príspevok, je posudzovaný algoritmom Facebooku. Ten automaticky vyhodnocuje množstvo textu v kreatíve. Jeho množstvo môžete overiť pred spustením reklamy v špeciálnej aplikácii.

Ukázka toho, jak Facebook posuzuje množství textu v bannerech a vyhodnocuje, zda splňují podmínky
Facebook uprednostňuje obrázky s minimom textu. Čím menej ho nájde, tým lepšie výsledky môžete očakávať

Koľko textu by mal reklamný obrázok obsahovať?

Facebook preferuje reklamné obrázky s minimom alebo úplne bez textu. Podľa našich skúseností fungujú najlepšie banery s krátkym a výstižným oznámením v jednej vete, ktoré je doplnené vhodným CTA.

Ako môžete množstvo textu redukovať?

Snažte sa do obrázku dať len tú najdôležitejšiu informáciu. Ďalšie dôležité správy vložte do textových častí reklamy, ktoré sprevádzajú baner. Ak je text nutnou súčasťou obrázku, použite menšiu veľkosť písma a čo najmenej slov. Pokúste sa text zredukovať a znovu overte jeho podiel na ploche obrázku.

Základné rozmery banerov

  • Reklama pre kliknutie na web umiestnená v tzv. News Feede – 1 200 × 628 
    • Pri zobrazení na mobile sa zobrazí v rozmeroch 560 × 292
  • Baner k reklame na propagáciu firemnej Facebook stránky – 820 × 312 
    • Pri zobrazení na mobile sa zobrazí v rozmeroch 820 × 462
  • Reklama na propagáciu udalosti – 1200 × 628
  • Fotka do sady v Carousel Ads – 1080 × 1080
  • Obrázok využiteľný v pravom stĺpci na Facebooku – 1200 × 628

Na čo si dať pozor

Malý formát reklamy do pravého stĺpca má síce rovnaký pomer strán ako reklama do News Feedu, je však treba si uvedomiť malú veľkosť obrázku. Text v ňom by teda mal byť redukovaný napríklad len na logo či naozaj krátke oznámenie (1 až 3 slová). Tým zachováte minimum textu a zároveň aj zrozumiteľnosť oznámenia. Pre Carousel Ads potrebujete mať 2 – 10 obrázkov spomenutého rozmeru. Carousel môžete využívať aj pre bežné príspevky stránky, nie je vyhradený len pre reklamy. Dajte si tiež pozor, v akej veľkosti nahrávate PNG obrázok. Nemalo by to byť viac ako 1 MB.

Při využití carouselu se fantazii meze nekladou. Obrázky na sebe mohou navazovat a vytvořit příběh
Pri využití carouselu sa fantázii medze nekladú. Obrázky na seba môžu nadväzovať a vytvoriť príbeh

Chcete sa dozvedieť viac o display reklame? Prečítajte si niektorý z článkov o príprave bannerov, ktoré vyšli na našom blogu.

Display reklama 29. 08. 2015