Ako zákazníkov informovať o opatreniach v dobe koronavírusovej

Snažíte sa fungovať aj napriek rôznym obmedzeniam? Chcete pomáhať ľuďom, ktorí to aktuálne potrebujú? Dajte zákazníkom vedieť, že ste sa nikam nestratili a stále ste tu pre nich. Včasná a dobre cielená komunikácia je kľúčom k úspechu. Spísali sme pre vás niekoľko tipov, ako na to.

Začnite na webe

Veľa zákazníkov bude informácie hľadať práve na vašom webe. Dajte im vedieť, že máte otvorené, alebo že si produkty môžu objednať online a vy ich bezpečne doručíte až k nim domov.

Informáciu pridajte na miesto, kde ju ľudia hneď uvidia. A nechajte ju viditeľnú na všetkých ostatných stránkach webu. 

Takú špeciálnu lištu s najčastejšími otázkami nájdete napríklad na ZOOTE.

Ak je o vaše produkty záujem aj v čase krízy, môže sa stať, že sa čas vybavenia objednávky predĺži. Nestíhate? Rovno to ľuďom povedzte. V súčasnej situácii je to pochopiteľné a zamedzíte tak neskoršiemu rozhorčeniu nespokojných zákazníkov.

Máte blog alebo sekciu noviniek? Aj tam je miesto pre krízovú komunikáciu. Spíšte do článku všetky obmedzenia, ktoré sa nákupu týkajú:

  • Platba len vopred
  • Uzavretie/​obmedzenie výdajných miest
  • Dlhšie dodacie lehoty z dôvodu nižšieho počtu zamestnancov (zníženie rizika šírenia koronavírusu, starostlivosť o deti)

Ukážte ľuďom, že to spolu zvládnete a ponúknite im to, čo teraz najviac ocenia. Môže to byť doprava zadarmo alebo špeciálna zľava na vybraný sortiment. Potrebujete v karanténe zabaviť vašich drahých potomkov? SportObchod.cz vám pomôže.

Využite príležitosť a popíšte, ako sa situácia dotýka priamo vás. Sme predsa ľudia. Nebojte sa zákazníkom priblížiť, ako sa vám darí firmu v zavírovanej dobe držať na nohách.

Ľudia sú na sociálnych sieťach. Buďte tam tiež

Väčšina ľudí pracuje z domu alebo je na nariadenej dovolenke. Čas strávený na sociálnych sieťach významne rastie a s ním aj dôležitosť komunikovať s fanúšikmi a udržiavať ich v obraze.

1. Zmeňte úvodnú fotku

Pripravte novú, na ktorej zhrniete hlavné informácie o svojom fungovaní. Jednoducho to najdôležitejšie, čo sa má človek dozvedieť pri príchode na profil.

2. Pripravte špeciálne príspevky

DAJTE ĽUĎOM VEDIEŤ, ŽE FUNGUJETE A V AKOM REŽIME

Napíšte napríklad, že ponúkate tovar cez e-shop a platba je možná len vopred. Ideálne to doplňte reálnou fotkou. Poraďte ľuďom, ako môžu u vás čo najpríjemnejšie nakúpiť. Ak máte v čase krízy dopravu zadarmo, nezabudnite to aj pravidelne spomínať. Tak, aby to noví zákazníci videli a zároveň to príliš neobťažovalo tých stálych.

UKÁŽTE, AKO CHRÁNITE SVOJICH ZAMESTNANCOVZÁKAZNÍKOV

Opíšte opatrenia, ktoré ste prijali. Ukážte reálne alebo aspoň ilustračné fotografie toho, ako prebiehajú. Ak môžete, natočte aj video.

AK PRE OBMEDZENIA RUŠÍTE KONKRÉTNE AKCIE, SPOMEŇTE ICH MENOVITE

A nezabudnite pripísať, čo vás k tomu viedlo a spomenúť dôležitosť ochrany zdravia.

AK AKOKOĽVEK POMÁHATE, NEBOJTE SA TO UKÁZAŤ

Nerozpisujte sa príliš o sebe. Dajte vedieť, komu pomáhate, prečo to vnímate ako dôležité a vyzvite ostatných, aby tiež pomáhali, ako len môžu.

POVZBUĎTE ĽUDÍ

Väčšina ľudí teraz trávi na internete veľa času, počas ktorého vstrebávajú prevažne negatívne správy. Ponúknite im zmenu a oddych.

PREDSTAVTE SVOJE PRODUKTYNOVÉHO POHĽADU

Pozrite sa na né z perspektívy ľudí, ktorí trávia väčšinu času doma.

  • Ako im môžu v tejto situácii pomôcť?
  • Dokážu im skrátiť dlhú chvíľu?
  • Pomôžu zabaviť deti?
  • Umožnia byť v spojení s blízkymi na diaľku?

Nezabudnite na kampaně a remarketing

Dajte ľuďom vedieť, že stále expandujete, prípadne informujte o možnom oneskorení doručenia, a to konkrétne:

1. V popisoch pri kampaniach vo vyhľadávaní

2. Podobne pri responzívnych formátoch v remarketingovom texte

Ďalej pridajte stránku s aktuálnymi informáciami ku COVID-19 do rozšírenia (o podstránky) reklám. V neposlednom rade sledujte recenzie na Heureke, či nedochádza k zhoršeniu služieb.

Aktualizujte firemné profily na Google My Business a ďalších

Udržujte aktuálne informácie aj na Google My Business. Pri vyhľadávaní vašej firmy a informácií o nej je Google My Business jedno z prvých miest, na ktoré zákazníci narazia.

Čo môžete urobiť?

  • Informujte o zmene pracovných hodín, o uzavretí predajne a pod. Využite na to pole pre zvláštne otváracie hodiny.
  • Aktualizujte informácie. Máte momentálne viac telefónnych čísel či novú krízovú linku? Pridajte ju.
  • Prebehli vo vašej firme zmeny? Napíšte to do popisu spoločnosti.
  • Vytvárajte príspevky a povedzte, čo sa u vás deje. Máte nový rozvoz? Ponúkate pomoc? Dajte ľuďom o tom vedieť.

Jednoducho sa snažte udržiavať všetky informácie čo najaktuálnejšie, aby mali zákazníci prehľad, čo sa u vás v tejto neľahkej dobe deje.

Posielajte aktuálne newslettere

Informácie o fungovaní spoločnosti pošlite svojim zákazníkom, dodávateľom a obchodným partnerom aj e-mailom. Máte kamenné predajne, ktoré museli zavrieť, váš e-shop však beží bez obmedzenia? Dajte svojim zákazníkom vedieť, že o svoje obľúbené produkty neprídu. Nebojte sa pritom zvýšiť frekvenciu mailingu. Veľa ľudí teraz trávi čas doma, a tak vašim e-mailom môžu venovať potrebnú pozornosť.

Šírte pozitívne myšlienky

Práve teraz je načase využiť každý komunikačný kanál, ktorého prostredníctvom môžete ľuďom zlepšiť náladu a vykúzliť úsmev na tvári. #spolutozvladneme


Markéta Chrástková

Někdo obsah rád konzumuje, já ho s nadšením vytvářím. Ať už na sociální sítě, weby nebo offline. A čas od času si ráda zašprýmuji i s brandingem.