Case Study: Konica Minolta – efektívne cielenie vedie k vytúženému cieľu

Spoločnosť Konica Minolta uviedla na jeseň roku 2018 na trh novú platformu Workplace Hub. Súčasťou kampane pre túto technologickú spoločnosť bola aj online podpora a generovanie leadov. Mrknite, aké výsledky priniesla naša rozsiahla kampaň klientovi.

Case Study Konica Minolta
Case Study Konica Minolta

Spoločnosť Konica Minolta uviedla na jeseň roku 2018 na trh novú platformu Workplace Hub. Súčasťou kampane pre túto technologickú spoločnosť bola aj online podpora a generovanie leadov. Mrknite, aké výsledky priniesla naša rozsiahla kampaň klientovi.

Vydláždiť cestu pre zákazníka

Aby sme dosiahli naozaj maximálny počet leadov, potrebovali sme nastaviť čo najpresnejšie cielenie na dostatočne veľké publikum. Tým sme dokázali zaujať veľké množstvo potenciálnych zákazníkov, ktorých sme údernou vstupnou stránkou priviedli k jednoduchému kontaktnému formuláru. Prostredníctvom neho sa zákazníci dostali až k obchodnému zástupcovi Konica Minolta.

Kanály alebo Kde osloviť publikum?

Vedeli sme, že najširšie publiká na oslovenie vytvoríme v reklamnej sieti Googlu, Seznamu a v RTB platforme Adform. Objem relevantného vyhľadávania a vhodných kľúčových slov na PPC inzerciu síce nebol veľký, ani tu sme však nechceli vynechať zákazníkov. Navyše sme očakávali, že objem vyhľadávania bude rásť hneď po spustení kampane.

V zálohe sme mali aj formát LinkedIn sponzorovaných správ a vhodnú databázu sme oslovili aj e-mailom. Na úvodné oslovenie nadväzoval remarketing, pre ktorý sme už volili údernejšiu komunikáciu a rotovali niekoľko rôznych formátov pre zvýšenie zaujatia. 

Microsite 

Po spustení kampaní sme postupne optimalizovali a presúvali rozpočty do najlepších formátov a cielenia zaisťujúceho najvyšší pomer zaujatých návštevníkov, ktorí si pozreli väčšinu informácií na vstupnej stránke.

Detailne sme prechádzali správanie návštevníkov na vstupnej stránke a realizovali sme niektoré väčšie úpravy

  • Pridali sme nový kontaktný formulár len pre získanie telefónneho čísla, 
  • upravovali textáciu jednotlivých odborov, 
  • testovali zrušenie textácie pri odboroch, aby sme zmenšili stránku, 
  • a odstránili z formulára odvetvie a veľkosť firmy. 

Tieto modifikácie nám pomohli zvýšiť konverzný pomer na stránke. 

Cielenie, ktoré fungovalo najlepšie

V cielení sme sa zameriavali na konkrétne záujmové oblasti (obchodné a finančné služby, reklama a marketing, firemné akcie, firemní zákazníci (B2B) a obchodné technológie) a aj na vytipované pracovné pozície (riaditeľ + vyššie vzdelanie, výkonný riaditeľ + vyššie vzdelanie).

Prehľad výsledkov jednotlivých kanálov ponúka nasledujúci zoznam:

  • Facebook – lookalike audience (75 % scroll stránky) 
  • RTB – dáta od Seznamu zamerané na B2B trhy a mobilný formát intersroller s cielením na dáta od R2b2 Business 
  • RTB – pri cieli scroll 75 % najlepších výsledkov dosiahlo cielenie na vybrané manažérske a IT weby 
  • Ads – responzívne inzeráty so zameraním na vlastné publiká rozdelené podľa záujmov na IT a biznis weby, nákup obchodných služieb a technológií 
  • Sklik – responzívne inzeráty s cielením na záujmy o biznis a financie a tiež na témy zamerané na financie

Kampaň v detailných číslach

Po 6 intenzívnych týždňoch, počas ktorých bežali display kampane v zaujímavých formátoch s viac než 1 000 000 zobrazeniami týždenne, sme z brandovej kampane a budovania povedomia prešli do výrazne výkonnostnejšieho režimu.

Nechali sme bežať len najefektívnejšie formáty a médiá, ktoré najlepšie fungovali z pohľadu nákladov na privedený lead. Ďalej sme do kampane zahrnuli aj profesijnú sieť LinkedIn.

Výsledky jednotlivých kanálov vrátane cielenia si môžete pozrieť v prehľadných infografikách.

CIELENIE NA FACEBOOKU

  • Vedúce pozicie v príslušných odvetviach
  • Majitelia SMB, IT manažéri a technologickí priekopníci 
  • Podnikový administrátori facebookovej stránky s potenciálom B2B
  • Publikum ​„lookalike“ – vytvorené z predchádzajúcich návštevníkov našej microsite 
  • Remarketing – predchádzajúci návštevníci, ktorí nevyplnili formulár

CIELENIE V ĎALŠÍCH KANÁLOCH

ADFORM

  • Príslušný B2B segment a malé podniky 
  • Cielenie na webové stránky so zameraním na manažérov a IT špecialistov
  • Vedúce pozicie v príslušných odvetviach 
  • Remarketing predchádzajúcich návštevníkov, ktorí nevyplnili formulár a scrolovali/​​prečítali viac než 75 % informácií na vstupnej stránke 

SKLIK 

  • Záujem o nákup IT služieb a hardwaru/​​softwaru 
  • Záujem o obchod, financie a B2B služby 
  • Cielené kľúčové slová zahŕňajúce IT služby a podnikový informačný systém 
  • Témy zamerané na financie, obchod, hardware a software 

GOOGLE ADS 

  • Custom intent publikum – publikum so záujmom o obchod a IT 
  • Custom afinity publikum – publikum zo stránok IT a obchodu, návštevníci konkurenčných stránok 
  • Témy zamerané na financie, obchod a marketing 
  • Záujem o nákup obchodných, finančných a marketingových služieb

Kreatíva, ktorá zaujme

Účinná a pútavá kreatíva tvorí základ každej úspešnej kampane. Tú našu sme spustili s hravým copy a rovnako ladenými reklamnými banermi. O výsledku sa môžete presvedčiť sami.

 

REKLAMA NA GOOGLI 

  • Brandové kľúčové slová – Konica Minolta a Workplacehub 
  • Nebrandové kľúčové slová – korporátny cloud a server, IT správa a služby, riadenie IT siete, podnikový informačný systém

CIELENIE NA LINKEDIN

Vedúce pozicie v príslušných odvetviach/​vertikálach.

CIELENIE E‑MAILINGU

  • Spolu 5 030 e‑mailových kontaktov v celej databáze 
  • Databáza bola rozdelená na 14 segmentov 
  • Po čistení databázy len 3 319 validných kontaktov 
  • Priemerný open rate 20 % a click rate 2 %
  • Aj napriek úpravám a personalizácii nebol výsledok efektívny a rozhodli sme sa nepokračovať

Dajte nám vedieť

Efektívne riadenú kampaň dokážeme vytvoriť na mieru aj pre vás. Ak máte záujem o zasiahnutie relevantného publika, neváhajte sa nám ozvať. Určite spolu nájdeme ideálnu cestu, ako pomôcť vášmu biznisu.

 

26. 11. 2021