Čo si myslia ľudia? Rýchla spätná väzba vďaka Surveys 360

Tradičné formy spotrebiteľského prieskumu bývajú často problematické, marketéri nemajú čas alebo peniaze na výskum spotrebiteľského správania. Surveys 360 pomôže vytvárať online dotazníky, a teda rýchlo a spoľahlivo získať názory od skutočných ľudí z celého sveta.

Či už chcete testovať kreatívy, povedomie o značke alebo reakciu na nedávnu udalosť, postrehy zákazníkov sú nenahraditeľné. Bohužiaľ – túžby, presvedčenie a postoje spotrebiteľov, ktoré majú pri rozhodovaní o nákupe veľký význam, nenájdete v analytických dátach.

Preto Google prišiel s novým nástrojom na prieskum trhu – Surveys 360, ktorý je súčasťou Google Marketing Platform.

Čo dokáže Surveys 360

  • poskytne rýchlu odpoveď v rámci dní, nie týždňov alebo mesiacov,
  • umožňuje jednoduché nastavenie v priebehu niekoľkých minút,
  • urobí automatickú analýzu výsledkov v používateľsky prívetivom rozhraní,
  • ponúka spoľahlivosť, reach 10M+ používateľov za týždeň na webe, reach 5M+ aktívnych používateľov v paneloch aplikácií, reprezentatívnu vzorku,
  • ponúka pokročilé možnosti cielenia publika (podľa PSČ, remarketingové publiká)
  • umožňuje zdieľať prieskumy s ostatnými členmi tímu.

Ako funguje Surveys 360?

Surveys 360 ponúka tri panely respondentov:

  1. Používatelia internetu čítajúci obsah na webových stránkach vydavateľov, ktorí uzavreli dohodu Google Opinion Rewards for Publishers.
  2. Používatelia aplikácií, ktorí sa prihlásili k odberu reklám za odmenu v sieti vydavateľov aplikácií Google Admob.
  3. Používatelia smartfónov, ktorí si stiahli a zaregistrovali sa do používania aplikácie pre Android s názvom Google Opinion Rewards.

Týmto respondentom sa zobrazujú prieskumy na weboch alebo v mobilných aplikáciách. Odpovedaním na otázky získajú respondenti prístup k platenému obsahu alebo kredit Google Play. Nástroj automaticky agreguje a analyzuje odpovede a poskytuje dáta v jednoduchom online rozhraní. 

Aké typy otázok sa dajú použiť?

Surveys 360 umožňuje využiť niekoľko typov otázok:

  • s jednou alebo viacerými odpoveďami
  • otvorené otázky
  • rôzne stupnice hodnotenia
  • otázky s jedným alebo viac obrázkami
  • alebo môžete pustiť respondentom video a pýtať sa na ich názor.

Prieskum môže obsahovať až desať otázok vrátane 1 až 4 screeningových. Prieskumy so screeningovými otázkami vyžadujú minimálny nákup sto odpovedí.

Screeningové otázky umožňujú filtrovať respondentov, a tým cieliť na konkrétne publikum. Respondentom sa najskôr zobrazí otázka a len tí, ktorí vyberú prahovú hodnotu („Áno“, „Mám v pláne“), môžu odpovedať na zvyšné otázky.

Koľko to stojí?

V Surveys 360 je cena stanovená na princípe price per completed response, pričom odpoveď respondenta je považovaná za dokončenú, len ak bolo odpovedané na všetky otázky v prieskume.

Cena sa začína na 0,10 dolára a líši sa v závislosti od:

  1. publika, ktoré chcete osloviť 
    • všeobecná populácia alebo používatelia smartfónov Android
    • cielený vek, pohlavie alebo poloha
    • pokročilé geo-cielenie podľa PSČ
    • remarketingové publiká
  2. počtu otázok (1 alebo 2 až 10).

Ak prieskum zahŕňa screeningové otázky, je cena individuálna a určuje sa na základe testu publika. Ceny prieskumov so screeningovými otázkami sa začínajú na troch dolároch a líšia sa podľa dĺžky prieskumu, cieľového publika a incidence rate.

Incidence rate a test publika

Incidence rate poskytuje odhad veľkosti dostupného publika po zodpovedaní screeningových otázok. Čím viac screeningových otázok zahrniete do prieskumu, tým nižšia bude incidence rate. Na zaistenie dostatočne veľkého cieľového publika a validných dát je požadovaná minimálna incidence rate päť percent.

Pri každom prieskume obsahujúcom screeningovú otázku je spustený krátky test publika, ktorý zaistí, že incidence rate bude vyššia než stanovené minimum. Test môže trvať až 24 hodín a nie sú zaň účtované žiadne poplatky.

Jazyk je dôležitý

Surveys 360 neponúka prekladateľské služby. Prieskumy nie sú automaticky preložené, preto musia byť napísané v jazyku, na ktorý sú zamerané.

V konkrétnych krajinách môžete zvoliť cielenie na jazyk. Vaše prieskumy sa zobrazia každému používateľovi, ktorý sa ich rozhodol prijímať v tomto jazyku. Ak sa napríklad rozhodnete pre španielčinu v USA, budú zobrazované respondentom v USA, ktorí odoberajú prieskumy v španielčine, ale aj tím, ktorí ich odoberajú napríklad v španielčine a angličtine.

Pozor! Neplatná odpoveď

Surveys 360 má zavedený kontrolný systém, ktorý zabraňuje podvodným reakciám. Nedbalé alebo podvodné odpovede sú odstránené z prieskumu. Patria sem:

  • detekcie rýchlych kliknutí,
  • vyraďovanie odpovedí od respondentov klikajúcich vždy na prvú odpoveď,
  • identifikácia irelevantných odpovedí na základe náhodne kladenej otázky majúcej len jednu správnu odpoveď.

V ktorých krajinách je to dostupné?

Nástroj Survey 360 je priamo dostupný v USA a Kanade. V Európe, na Strednom východe, v Afrike a Severnej Amerike je možné nástroj využívať cez overeného Google Partnera alebo resellera. Kompletný zoznam krajín nájdete tu.

Kde získať viac informácií?

Google Surveys Policies

Google stanovil programové zásady týkajúce sa obsahu, osobných informácií, citlivej demografie, citlivých tém, materiálu pre dospelých, push-pollingu a propagácie, politických prieskumov, zdravotného stavu a remarketingu. 

Nedodržanie týchto zásad môže viesť k pozastaveniu vášho účtu Surveys 360.

Surveys editorial policies 

Google tiež stanovil redakčné zásady týkajúce sa relevancie textu, gramatiky a podporovaného jazyka.

Na čo treba myslieť pri vytváraní prieskumov 

Google zostavil zoznam častých chýb v prieskumoch, ktorých sa marketéri dopúšťajú pri ich vytváraní.


Gabriela Keprtová

Starám sa o programatický nákup a RTB kampane. Pre klientov hľadám tie najvhodnejšie publiká, zaujímavé reklamné formáty a weby, ktoré privedú zákazníkov. To všetko v reálnom čase.