5 obsahových tipov, ako zvýšiť návštevnosť webu

Máte webovú stránku alebo e-shop a trápi vás jeho nízka návštevnosť? Existuje niekoľko základných postupov, ako ju zvýšiť. A nie je to nič zložité, ani drahé. Skúste na svojom webe aplikovať týchto 5 obsahových trikov a zvýšte počet používateľov bezplatnou cestou. Ste pripravení na nových návštevníkov?

5 obsahových tipov
5 obsahových tipov

Máte webovú stránku alebo e-shop a trápi vás jeho nízka návštevnosť? Existuje niekoľko základných postupov, ako ju zvýšiť. A nie je to nič zložité, ani drahé. Skúste na svojom webe aplikovať týchto 5 obsahových trikov a zvýšte počet používateľov bezplatnou cestou. Ste pripravení na nových návštevníkov?

Aj keď s platenou inzerciou na internete urobíte oveľa viac parády, nie je to podmienka úspechu. Ak sa budete držať nasledujúcich tipov, nemusíte do zvýšenia návštevnosti webu investovať ani cent.

1. Obsah, ktorý zaujme

Vy ešte nemáte vlastný blog? Zaujímavým obsahom dostanete na web nových používateľov tou najprirodzenejšou cestou. Samozrejme musíte mať o čom písať. 

Stala sa vo vašej firme nejaká novinka? Zaznamenali ste v poslednom čase nejaký úspech? Pre akého klienta ste tvorili poslednú zákazku a ako ste postupovali? To všetko môže zaujímať nielen vašich súčasných, ale aj budúcich zákazníkov.

Neváhajte sa s nimi podeliť o: 

  • novinky v odbore, 
  • tipy a rady (napríklad, ako zvýšiť návštevnosť webu), 
  • alebo v rámci prípadových štúdií ukážte, prečo by si nabudúce mali vybrať práve vás.

Ak na vašom webe vyjde nový článok, zdieľajte ho aj medzi svojich fanúšikov na sociálnych sieťach. O tom už o chvíľu. 

Nezabúdajte na správnu štruktúru, prehľadnosť stráviteľnosť textu. Vždy pomôže fotka, zaujímavá infografika alebo video.

2. Optimalizácia je kľúčová

Všetkého veľa škodí. A to platí aj pre kľúčové slová. Ak však tento faktor na svojom webe, naopak, prehliadate, robíte obrovskú chybu.

Pomocou analýzy kľúčových slov zistíte, čo vaši potenciálni zákazníci vyhľadávajú. Tomu potom môžete prispôsobiť svoj obsah. Tieto výrazy však do textu zakomponujte v stráviteľnej miere. 

Nesnažte sa prechytráčiť vyhľadávače a píšte svoje články tak, aby boli stále gramaticky a štylisticky správne. Vyhľadávače vás do popredia dostanú pomocou kvalitných a unikátnych informácií. Nadbytok kľúčových slov je nežiaduci. 

Zakomponovanie kľúčových slov sa oplatí v:

  • titulkoch,
  • meta popise,
  • nadpisoch a podnadpisoch,
  • popisoch obrázkov,
  • a samozrejme v texte.

Meta popisy a titulky sú skutočne zásadné. Často je to jediný text, ktorý môže používateľa presvedčiť k návšteve webu. Na vymýšľanie pútavých titulkov si tak dajte dostatok času. Na meta popisy máte približne 155 až 160 znakov, titulok sa musí zmestiť do 60 znakov. 

Správny popis by mal obsahovať aj výzvu k akcii, v marketingštine ju určite poznáte pod názvom Call to action (CTA). Pre väčšiu prehľadnosť v texte nezabúdajte na odrážky. 

V neposlednom rade vám k lepšej čítanosti obsahu pomôže UX – používateľská prívetivosť. Vďaka tomu využijete potenciál webu naozaj naplno.

Na úkor kľúčových výrazov nikdy neupozaďujte zrozumiteľnosť a čitateľnosť textu.

3. Obujte sa do linkbuildingu

Analýza kľúčových slov je len jedna z možností. Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO predstavuje komplexnú disciplínu. Jej súčasťou je práve linkbuilding, pomocou ktorého si zaistíte lepšie skóre u vyhľadávačov. A v čom to spočíva?

Pomocou spätných odkazov, ktoré vedú na váš web, zvyšujete jeho dôveryhodnosť, a tým sa dostávate vo vyhľadávaní na vyššie pozície. 

Spätné odkazy môžu viesť napríklad:

  • z PR článkov, 
  • sociálnych sietí, 
  • diskusií, 
  • ďalších stránok na vašom webe,
  • alebo z cudzích webov. 

Existuje naozaj veľa spôsobov, musíte však byť náležite aktívni. Ani tu sa nenechajte uniesť. Ak na vás odkazuje obrovské množstvo irelevantných a nedôveryhodných stránok, vášmu webu to, naopak, ublíži. 

Vyhľadávajte odborové magazíny, kvalitné diskusie alebo iné dôveryhodné weby, ktoré súvisia s vaším obsahom.

4. Buďte vidieť na sociálnych sieťach

Máte sociálne siete? A môžem ich vidieť? Firemná stránka na Facebooku je už v dnešnej dobe takmer nutnosť. Ide o jednoduchú cestu, ako podporiť svoj web. Vydali ste práve nový článok? Zdieľajte ho medzi svojich fanúšikov. Ukážte im, čo sa deje vo vašej firme. 

Facebook vám skvele pomôže pri zdieľaní obsahu, ktorý vás zblíži s publikom. Aj v tomto prípade platí zásada aktivity. Nepravidelné výkriky v podobe nezaujímavých fotiek vám príliš nezlepšia reputáciu u vyhľadávačov. 

Pre každý biznis sa hodí iná sociálna sieť, a preto slepo nezakladajte všetky, ktoré poznáte. Pre svadobný salón poslúži kombinácia Facebooku a Instagramu, pre priemyselné B2B výrobky zase napríklad LinkedIn. 

5. E-mailing is the king

Práca s databázou e-mailových adries je často opomínaná. A pritom je taká účinná. Ako však získať všetky tie kontakty? Ponúknite čitateľom napríklad zľavu výmenou za e-mail. Alebo pravidelnú dávku noviniek zo sveta vášho biznisu. 

V pravidelných rozosielkach môžete upozorniť na špeciálnu ponuku, nový článok alebo udalosť. Pri tvorbe týchto e-mailov však myslite na to, že chcete budovať dôveru. Uragán zľavových kódov skončí v spame a vaše správy sa tak nedostanú k potenciálnym zákazníkom.

Budovanie databázy kontaktov môže byť veľmi účinným nástrojom, pracujte s ním však s citom.

Tvorte unikátny obsah, odkazujte na svoj blog a pripojte tipy a triky, ktoré čitatelia len tak niekde neuvidia. Vďaka tomu si zaistíte čítanosť a dôveru v prípadných ponukách.

Inspirujte se

Optimalizujte, optimalizujte, optimalizujte. Ak však nemáte priestor a nápady, skúste mrknúť na naše ďalšie články. Prípadové štúdie, novinky z odboru alebo komplexné marketingové stratégie

A ak si neviete rady vôbec s ničím, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám so zvýšením návštevnosti webu pomôžeme. 

21. 02. 2022